Wie zijn de dames achter LoveUsh?

Annewien en Sanne

In 2017 hebben we voor het eerst gehoord van het bestaan van ‘LoveUsh’. Zij verkopen zelfgemaakte armbandjes waarvan de opbrengst naar Stichting Ushersyndroom gaat.
Iedereen die ooit een bestelling heeft gedaan bij ‘LoveUSH’, weet dat je meer krijgt dan alleen een zelfgemaakt armbandje. De verpakking, het kaartje, de verzending en het armbandje, alles is met heel veel zorg en liefde gemaakt. Inmiddels heeft ‘LoveUsh’ al ruim € 8.500 gedoneerd aan Stichting Ushersyndroom.  Binnenkort openen zij de nieuwe webshop van Stichting Ushersyndroom . Maar wie zijn nou die dames achter LoveUsh?

‘Let Ush see you can hear Ush’
Tijdens een gezamenlijk weekendje weg in augustus 2017, zijn de twee vriendinnen Annewien (35 jaar) en Sanne (36 jaar) op het idee gekomen om armbandjes te gaan maken en deze te verkopen. De opbrengst van de verkoop van deze zelfgemaakte armbandjes moesten ten goede komen aan het goede doel Stichting Ushersyndroom.  Annewien is bekend met Ushersyndroom omdat haar oudste zoon is gediagnosticeerd met dit syndroom. Zoon Sep is slechthorend geboren en zal over enkele jaren ook nachtblind worden en een steeds kleiner gezichtsveld krijgen. Hij is de grote drijfveer voor Annewien en Sanne om avonden lang armbandjes te knopen voor dit goede doel.
In oktober 2017 startten Annewien en Sanne hun facebookpagina LoveUsh met de slogan  ‘Let Ush see you can hear Ush’. De armbandjes worden met heel veel aandacht en liefde voor details gemaakt, verpakt en naar de mensen thuis opgestuurd. Met een gemiddelde prijs van ongeveer vier euro per stuk hebben de dames in twee jaar tijd al ruim 2.000 armbandjes geknoopt en is de teller al opgelopen tot ruim  € 8.500 voor onze stichting!

Braderies en Fairs
De dames zijn vaak te zien op braderieën en fairs om hun producten ook daar te verkopen en naamsbekendheid te geven aan ‘LoveUsh’ en awareness te creëren voor de ziekte Ushersyndroom. Dankzij hun activiteiten is ‘LoveUsh’ inmiddels ook bekend geworden bij vele andere families die leven met Ushersyndroom. Steeds vaker zien we een kraampje met de spulletjes van ‘LoveUsh’ staan tijdens een event of actie die elders in het land georganiseerd wordt voor Stichting Ushersyndroom. Op aanvraag sturen Annewien en Sanne een doos met spulletjes op, zodat andere mensen ook actief kunnen helpen met de verkoop.

Annewien: “De vraag naar onze armbandjes blijft maar komen. Wij kunnen de hoeveelheid bestellingen soms nauwelijks aan en dan zijn we uren en uren aan het knopen”. 

De dames willen hun werk graag voortzetten en hebben nog veel meer plannen voor de toekomst. Zo willen zij ook andere producten gaan verkopen en zoeken zij naast extra handjes ook sponsoren die hen kunnen helpen bij de verkrijging van materiaal en productontwikkeling.

Een lang gekoesterde wens: een webshop
Met de lancering van deze nieuwe website van Stichting Ushersyndroom, openen Annewien en Sanne van ‘LoveUsh’ de nieuwe webshop. Met de opening van een eigen webshop gaat een lang gekoesterde wens van de stichting én van de dames van ‘LoveUsh’ in vervulling. Inmiddels zijn er zoveel mooie producten die mensen hebben gemaakt of hebben laten ontwikkelen waarmee geld in wordt gezameld voor de stichting. Fotoboek, sleutelhangers, shirts, rompertjes, sieraden, flyers, Usher-brilletjes en sweaters zijn een greep uit de vele producten die al ontwikkeld zijn door verschillende betrokken mensen.
Een webshop kan meer inkomsten genereren voor de stichting om wetenschappelijk onderzoek te stimuleren en kan mensen een platform bieden om ook hun (zelfgemaakt) producten te kunnen verkopen.